Wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności uczniów z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”
  • Drukowanie 3d w szkole podstawowej.
  • Robotyka i programowanie w szkole podstawowej.
  • Pracownia filmowa w szkole.

Robotyka i programowanie w szkole podstawowej obejmuje:

  • ARDUINO i mikrokontrolery – zaznajomienie z elementami składowymi podstawowego zestawu, prezentacja form komunikacji z płytką i możliwości edukacyjnych zestawu, wprowadzenie w środowisko programistyczne ARDUINO i języka C++,
  • LEGO – wykorzystanie możliwości zestawów edukacyjnych LEGO® Education SPIKE™ Prime wraz z zestawem rozszerzającym, LEGO® INVENTOR, Mindstorms i LEGO® Classic,
  • ROBOTYKA – prezentacja możliwości edukacyjnych różnych robotów –funkcje, możliwości sterowania i programowania robotów oraz wykorzystania ich na lekcjach wszystkich przedmiotów. Roboty: Photon Edu, ozoboty, Robot Microrover, OSOYO i inne.

Pracownia filmowa w szkole podstawowej obejmuje:

  1. Oferta przewiduje możliwość konsultacji online lub telefonicznych z ekspertami w dziedzinie: filmu, robotyki, druku 3d, metodyki zajęć z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych z programu – w ustalonych porach.
  2. Informacje potrzebne do właściwego przygotowania szkoleń:
  • jaki sprzęt Państwo posiadacie i chcecie wykorzystać – rodzaj, marka, model, dostępne oprogramowanie, poziom dotychczasowego przeszkolenia, doświadczenia nauczycieli w korzystaniu z podobnych sprzętów?
  • jakich przedmiotów uczą nauczyciele biorący udział w szkoleniu; w jakim zakresie chcieliby korzystać z posiadanych pomocy dydaktycznych?
  • jaka jest średnia liczba uczniów w klasach, które będą korzystać z pomocy zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”; jakie są warunki techniczne i lokalowe; w których klasach będą wykorzystywane pomoce; jakie są dotychczasowe doświadczenia uczniów z podobnymi pomocami dydaktycznymi?
  • czy jesteście zainteresowani rozszerzeniem posiadanych zasobów pomocy dydaktycznych; czy możemy pokazać, co można dokupić, jak to wykorzystać?