Oferta

Przykładowe tematy szkoleń, warsztatów, konsultacji

I. Organizacja i zarządzanie szkołą/placówką oświatową

  • Kompetencje i zadania dyrektora i wicedyrektora w planowaniu i organizowaniu pracy szkoły/ placówki.
  • Planowanie, sprawowanie i dokumentowanie nadzoru pedagogicznego.
  • Nadzór wewnętrzny, kontrola zarządcza.
  • Współpraca z radą pedagogiczną.  Projektowanie i doskonalenie pracy szkoły/placówki.
  • Rola i praca zespołów ( zadaniowych, problemowych, przedmiotowych) w szkole/placówce oświatowej.
  • Kompetencje społeczne dyrektora szkoły/placówki oświatowej.
  • Efektywna komunikacja w szkole.
  • Współpraca dyrektora z instytucjami pozaszkolnymi.
  • Promocja szkoły w środowisku.
  • Awans zawodowy nauczycieli.
  • Planowanie, organizowanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Dokumentacja dyrektora szkoły/placówki oświatowej.

II. Prawo oświatowe w praktyce

  • Zmiany w prawie oświatowym ze szczególnym uwzględnieniem zadań nauczycieli.
  • Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczycieli.
  • Ocena pracy dyrektora i nauczycieli.
  • Organy szkoły/ placówki i ich kompetencje.
  • Stosunek pracy w szkołach /placówkach oświatowych.
  • Ocenianie zgodne z zapisami rozporządzenia o ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu.
  • Tworzenie i nowelizowanie  prawa wewnątrzszkolnego.
  • Prawo pracy w zawodzie nauczyciela.
  • Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej w wersji tradycyjnej
    i z zastosowaniem narzędzi elektronicznych.
  • RODO w szkole i przedszkolu  prawdy i mity.
  • Jak postępować, żeby nie przekroczyć prawa.

III. Nauczanie i wychowanie

  • Monitorowanie realizacji procesu edukacyjnego.
  • Celowość i skuteczność indywidualizacji procesu nauczania.
  • Planowanie i organizacja pracy z uczniem zdolnym.
  • Jak motywować uczniów do nauki – warsztaty.
  • Formułowanie wymagań edukacyjnych -warsztaty.
  • Warsztat pracy wychowawcy klasowego.
  • Promowanie zdrowia w szkole, pierwsza pomoc w nagłych wypadkach.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w zespole uczniów.
  • Tworzenie, realizacja i ewaluacja szkolnych programów wychowawczo- profilaktycznych.
  • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych.
  • Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych.
  • Przeciwdziałanie agresji i przemocy.
  • Treści patriotyczne w procesie edukacyjnym.
  • Doskonalenie efektywności pracy szkół w zakresie udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle przepisów prawa oświatowego.
  • Indywidualizacja procesu nauczania w kl.I-III.
  • Budowanie dyscypliny w klasie.
  • Praca z dzieckiem z zaburzonym zachowaniem.
  • Dziecko agresywne.
  • Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami uczniów.
  • Praca z uczniem o specyficznych trudnościach w uczeniu się czytania i pisania.
  • Jak kochać i wymagać.
  • Dziecko dyslektyczne.
  • Praca z uczniem z afazją.
  • Model pracy z dzieckiem słabowidzącym
  • Nauczanie i wychowanie dzieci autystycznych. Przydatne strategie.
  • Trudni uczniowie – trudni rodzice.
  • Wspomaganie rodziców w procesie wychowawczym.
  • Jak pomóc uczniom realnie oceniać siebie?
  • Emocje uczniów i nauczycieli.
  • Trudne zachowania uczniów – agresja i autoagresja.
  • Rozwiązywanie konfliktów.
  • Wychowanie przez czytanie – jak sprawić, żeby uczeń zaczął czytać.
  • Zapobiegania sytuacjom trudnym w relacjach uczeń-nauczyciel- rodzic.
  • Nowe media, a cyberchoroby. Profilaktyka uzależnień behawioralnych.
  • Dziecko w przestrzeni wirtualnej – możliwości i granice.
  • Substancje zabronione: narkotyki, dopalacze. Rozpoznawanie osób będących pod wpływem środków psychoaktywnych.
  • Niebezpieczne związki – DOPALACZE.

IV. Zawód – nauczyciel

  • Skuteczne zarządzanie emocjami.
  • Sytuacje konfliktowe- nauczyciel jako mediator.
  • Stres  w życiu człowieka( eustres, dystres) – radzenie sobie z własnym stresem i stresem uczniów.
  • Wypalenie zawodowe – jak temu przeciwdziałać.
  • Profilaktyka ochrony głosu nauczyciela – interaktywne zajęcia z emisji głosu  i techniki oddechowej ”.
  • Toksyczny pokój nauczycielski.
  • Skuteczna komunikacja; nauczyciel-uczeń-rodzic.
  • Trujący, czy prawdziwy – jaki jesteś w kontaktach z innymi.
  • Rozwój osobowy nauczyciela w kontekście relacji międzyludzkich.
  • Negocjacje jako sposób na rozwiązywanie trudnych sytuacji
  • Rola nauczyciela w procesie adaptacji dziecka do warunków szkolnych.
  • Współpraca nauczycieli z rodzicami – mit i rzeczywistość.
  • Komunikowanie w procesie wychowawczym.
  • Radość uczenia – strategia dla motywacji
  • Motywacja w czasie lekcji – jak jest, jak powinno być? Dlaczego nie będzie tak jak powinno być?
  • Ocenianie i wartościowanie jako płaszczyzny kontaktów nauczyciela z uczniem
  • „Tylko nie wychowawstwo!” – o kompetencjach wychowawczych nauczycieli.

 Oferta specjalna

  • Zmiany w prawie oświatowym i ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu szkołą.
  • Monitorowanie wdrażania nowej podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej.
  • Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  • Statut szkoły w świetle zmian.
  • Ewaluacja zewnętrzna – jak się do niej dobrze przygotować?
  • Prawa i obowiązki ucznia w ujęciu praw człowieka.
  • Zjawisko mowy nienawiści (hejtu) w szkole.

EduProgress – Działalność wspomagająca edukację

Przykładowe obszary działania:

  • Profesjonalne prowadzenie sekretariatu szkoły/placówki oświatowej.
  • Archiwizowanie.
  • Kontrola zarządcza.
  • Dokumentacja kadrowa i finansowa.
  • Nowelizowanie prawa wewnątrzszkolnego,w tym statutu szkoły/placówki oświatowej.
  • Obowiązki, dokumentowanie zadań  i odpowiedzialność pracowników administracji szkoły.

Inne – wg  potrzeb zgłoszonych przez szkołę/placówkę.

Renata Kukla
Dyrektor NODN „EduProgress”
tel.+48 606314401
e-mail : renatakukla@interia.pl